Sunday 3 June 2012

Belia Buktikan Sokong Kerajaan Di HBN2012.

HBN 2012 telah pun melabuhkan tirai dengan rasminya pada 27.Mei.2012 yang lalu. HBN 2012 telah berjaya mencapai sasarannya untuk mengumpulkan 2.4 juta belia pada program yang berlangsung selama 5 hari bermula dari 23.Mei.2012 yang lalu. Ia selaras dengan sasaran mengumpulkan Himpunan Jutaan Belia.

Ini membuktikan bahawa belia masa kini adalah matang, peka serta bijak menilai pucuk pimpinan yang mampu memberi pembaharuan serta merubah nasib mereka.Belia dimasa kini sangat bijak memilih pihak mana yang sememangnya patut meneraju serta memikul tanggungjawab untuk memimpin negara ini.

"Najib Adalah Jaguh Inspirasi Belia" sepanduk yang dibawa oleh para belia dari Majlis Belia Pulau Pinang.

Belia dimasa kini sangat bijak memilih pihak mana yang sememangnya patut meneraju serta memikul tanggungjawab untuk memimpin negara ini.

Pada hari perasmian HBN 2012 YAB Perdana Menteri berucap menyatakan “Golongan belia yang mempunyai nilai kemasyarakatan yang tinggi adalah belia yang berhimpun secara aman, melontarkan rasa cintakan keamanan negara, beradab serta menghormati undang- undang negara dan bukan menjadi belia yang suka melakukan keganasan”.

Tetapi pelbagai spekulasi dari pihak pembangkang mengenai HBN 2012 ini adalah program tidak sihat. Apa motif mereka yang sebenarnya??? Mereka hanya tahu membuat tuduhan yang tidak berasas tanpa usul periksa. Seperti yang kita dengar isu mengenai K-pop dibayar dengan wang rakyat itu adalah tidak benar sama sekali, wang yang dibayar untuk K-pop adalah hasil dari pihak penaja.

Pihak KBS menerima tajaan sebanyak RM 28 juta dari syarikat swasta dalam bentuk wang tunai. Mana pulak datangnya isu duit rakyat... Mengenai bayaran kepada kumpulan K-pop tersebut adalah RM 900, 000 adalah merupakan kos tajaan Stadium First yang merupakan pembekal utama kepada program KBS.

Lagi isu yang dikeluarkan mengenai wang RM 30 tu... Alahai takkan la itu pun nak dijadikan isu jugak... Gambar yang dikeluarkan tu adalah gambar pekerja kilang dibawah Majlis Belia Sabah wang tu hanya sebagai wang saku bukan wang untuk meramaikan.. Mereka tu datang khas untuk pavillion negeri je.

Apa nak jadi arr dengan pihak pembangkang ni,Semua tu fitnah semata-mata dari pihak pembangkang. Ini semua kerana kejayaan HBN 2012 ni membuatkan mereka menjadi tak keruan.

Kejayaan HBN2012 ini adalah merupakan yang terbaik kerana belia menjadi semakin bijak berfikir demi kemajuan negara ini amat sesuai dengan tema HBN 2012 seperti yang dikatakan oleh YAB Perdana Menteri "Jadikan Hari Esok Lebih Baik Dari Hari Ini".


No comments:

Post a Comment