Friday 11 May 2012

Seminar Pembangunan PESRON Peringkat Negeri Sarawak 2012


Caption: Dari kiri atas pentas En.Ahmad Bin Osman, YB Abdul Rahman,Tuan Haji Razali Bin Muhamad.

Program Seminar Pembangunan PESRON bagi Negeri Sarawak telah diadakan selama 3 hari bermula pada 4 Mei yang lalu dan berakhir pada 6 Mei yang bertempat di Auditorium Kompleks Belia Dan Sukan Negeri Sarawak (KOMBES).

Seminar ini dihadiri seramai 47 orang ahli PESRON terdiri daripada atlit-atlit paralimpik dan diketuai oleh presiden persatuan tersebut ialah En.Ahmad Bin Osman.Seminar ini merupakan salah satu daripada tiga program anjuran Jabatan Belia Dan Sukan Negeri Sarawak pada hujung minggu yang lalu.

Seminar ini bertujuan sebagai langkah pertama untuk mempromosi serta mengembangkan lagi aktiviti sehingga ke peringkat akar umbi serta membuka peluang kepada agensi yang berkaitan seperti JBS, JKM, MSN Dan PESRON supaya berganding bahu untukmeningkatkan llagi kemahiran pengurusan dan merancang program serta aktiviti bagi golongan kelainan upaya ini(OKU).

Pada hari terakhir iaitu pada 6.Mei lalu, seminar tersebut telah dirasmikan penutupan oleh YB Abdul Rahman selaku Ahli Dewan Undangan Negeri bagi DUN N.4 Pantai Damai.

Dalam ucapan beliau menyatakan perlunya rancangan rapi untuk berhadapan dengan sukan paralimpik yang akan datang pada Oktober 2012 di Pahang dan sekaligus menyatakan bahawa adalah tidak mustahil untuk Negeri Sarawak menjadi johan untuk kali ke-10 setelah 9 kali menjadi Johan di Sukan Paralimpik Kebangsaan.” Agi Idup Agi Ngelaban” SARAWAK boleh....

No comments:

Post a Comment