Thursday 17 May 2012

Sembang Mesra Belia P218 Sibuti

Sembang Mesra Belia diadakan di Parlimen P218 Sibuti bagi DUN N62 Lambir pada 28.April.2012 yang lalu bermula jam 7 malam sehingga jam 10.30 malam bertempat di Restoran Warung Puteri,Miri.

Barisan ahli kehormat yang hadir pada program tersebut, ialah YBHG En. Nazri Ahmad Lai selaku pegawai khas Ahli Parlimen P.218 Sibuti dan YBHG En. Daniel Batin iaitu Pegawai Belia Dan Sukan Bahagian Miri.


Golongan yang hadir adalah terdiri dari golongan belia dan beliawanis bagi DUN N.62 Lambir yang berumur dalam lingkungan 21-40 tahun seramai 87 orang bagi memeriahkan program tersebut.


Sepanjang sesi dialog terbuka tersebut,isu-isu yang dikemukakan antaranya ialah permohonan bagi membina gelanggang futsal ataupun gelanggang sukan di kawasan Taman Tunku Miri.Isu kedua yang dikemukakan bahawa belia dan beliawanis inginkan peluang ekonomi untuk meningkatkan kos sara hidup yang kian bertambah di masa kini.


Isu ketiga pula ialah,memohon supaya pihak kementerian serta pihak-pihak berkaitan supaya menyalurkan peruntukan penyelengaraan bagi Gelanggang Futsal 1 Malaysia Tunku Abdul Rahman,Lambir yang kini semakin uzur disebabkan ketiadaan jawatankuasa yang menjaga gelanggang tersebut.


Bagi isu semasa pula adalah para pengundi muda masih lagi keliru dan terpengaruh dengan janji-janji palsu pihak pembangkang sehingga memecahkan undi calon Barisan Nasional ini adalah berdasarkan status pada pilihan raya Umum sebelum ini.

No comments:

Post a Comment