Tuesday 17 April 2012

Sembang Mesra Belia DUN N30.Saribas

Sembang mesra belia telah diadakan di Parlimen P204 Betong,iaitu d DUN N.30 Saribas pada 10.Mac.2012 yang lalu di Dewan Larkid Debak yang dihadiri oleh YB Tuan Mohamad Radzi Bin Sitam Ahli Dewan Undangan Negeri N.30 Saribas juga hadir dalam program tersebut adalah YBHG Dr.Richard Rapu merangkap SUP Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar Malaysia.

Program tersebut telah dihadiri oleh golongan sasaran adalah dari golongan orang berpengaruh penting (OBP)di sekitar 24 buah kampung di kawasan DUN N.30 Saribas iaitu seramai lebih kurang 84 orang.

Sepanjang program tersebut juga telah disertakan dengan ceramah motivasi iaitu Ceramah Gagasan 1 Malaysia dan sesi dialog diantara pemimpin dengan belia. Sesi soal jawab itu telah dijawab secara bergilir-gilir oleh kedua-dua pemimpin tersebut.

Diantara isi kandungan isu yang dikemukakan adalah masalah sosial seprti lepak,menghidu gam,minum arak serta aktiviti perjudian.Selain itu masalah kemahiran dan pengangguran dan juga masalah pendidikan sehingga ada yang tercicir untuk menyambung pelajaran ke tahap yang lebih tinggi.

Bagi isu semasa yang disuarakan adalah kemudahan asas seperti penaiktarafan jalan raya,bekalan air bersih,bekalan elektrik bagi kawasan luar bandar,masalah sistem perparitan serta masalah kurangnya liputan jalur lebar.Hal ini telah mendapat perhatian pihak berkenaan.

No comments:

Post a Comment