Tuesday 10 April 2012

KARNIVAL PERMOTORAN BENAK 2012.





KARNIVAL PERMOTORAN BENAK.

Sempena Pesta Benak 2012 pada tahun ini,persatuan bikers Sri Aman yang dinamakan Sri Aman Bikers Club telah mengundang persatuan bikers dari Brunei Darulsalam.

Persatuan Bikers dari Brunei tersebut dinamakan Bersatu Bikers Club Brunei Darulsalam (BBC) yang diketuai oleh Presidennya iaitu En.Zaini. Konvoi ini telah diadakan selama 4hari 3 malam berkampung di Bandar Sri Aman bersempena dengan Pesta Benak.

Persatuan ini telah ditubuhkan bermula Jun 2008 sehingga sekarang.Ahli-ahli kelab persatuan ini mempunyai 13 buah motorsikal berkuasa besar tapi hanya 7 buah daripada 13 buah ahi kelab tersebut menyertai konvoi tersebut.bikers-bikers tersebut baru sahaja balik dari menyertai konvoi ke Wilayah Persekutuan Labuan sempena Labuan Bikers Weeks.

Rombongan ini juga diiringi juga oleh Ahli Jawatankuasa Khas Borneo Island Big Bikers (BIBB) iaitu En.Mohd Afiq yang diwakilkan oleh presiden kelab tersebut Dato’ Azman.

Rombongan dari Brunei ini ingin melihat Benak yang belum pernah mereka lihat sebelum ini.Mereka ingin merasai dan melihat sendiri keunikkan Benak yang hanya mereka dengar sebelum ini,En Zaini selaku presiden kelab itu menyuarakan beliau berasa amat puas hati kerana keunikkan dan Luar biasa Benak amat menerujakan dirinya.En Isma dan En Sapawi juga menyuarakan diri mereka amat seronok dan gembira melihat fenomena keajaiban alam tersebut.

No comments:

Post a Comment